Lär mig fjäska.

Studentkryssningen är jag anmäld till. Utom ett litet problem; nämligen det att jag egentligen inte har pengar till den. Så nu behöver jag lite hjälp från inbitna jag-fjäskar-för-mina-föräldrar-för-pengar-människor.
Finns du därute, du som är just Den jag letar efter? :)  jag måste fjäska ur mina mamma och möjligen pappa ca minst 600 kr, och det kommer INTE bli lätt kan jag säga. Jag säger bara; cykla till skolan hädanefter och myyyycket hushållsarbete. Oj oj oj.
Men, som man bäddar får man ligga, och om inte jag kommer på ett sätt att betala kommer jag få ligga i min egen säng den 30-31 mars. Det värsta är att studiebidraget kommer den 31 mars, givetvis! Och då är allt det roliga slut. Plus att man inte kommer åt pengarna. 

Sen har vi problemet med balen också, och frågorna är många;
Ska jag gå? Ska jag inte gå? Kommer jag ha råd? Kommer jag någonsin bli fri mina hushållssysslor? Hur mycket kommer jag gå ner i vikt genom att inte ha ett busskort?

Ytterligare problem; studentveckan och studentklänning, studentmössan med olika saker till.
Allt detta kommer bli Johannas dyraste historia någonsin.
Någon som utöver fjäsk tjänster söker arbetare? Jag tar allt, gruvarbete, gravgrävare, soprensare, barnpassare, Allt!


And let me round this extremely uplifting blogentry up with; Det är loov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0