Rubriker är det ju ändå ingen som läser.

Så varför ha dem?


Jag tänker nu gå igenom en väldigt förvirrad dag i Johannas liv, så försök häng med.

Den började med att jag vaknade INNAN min telefon ringde. Tillochmed innan mamma kom in och sa till.
Sminkar mig, borstar tänderna och äter ingen frukost. Sen ska jag ta ett av mina kära tuggummin och fick upp ett med Fruktsmak från mitt paket med Peppermint-smak!! Det fanns två kvar så jag tänkte att jag kunde ta båda två. Det andra jag tog var givetvis vanligt. Det skulle jag inte gjort. Fruktsmak och peppermint är inte gott tillsammans...

Sen när jag skulle åka till skolan kom jag på att jag skulle ta ut pengar så jag kunde betala kryssningen, men här kommer en oväntad tvist; Sol&Motion har dragit mina kryssningspengar!  What to do?  JO, som lösning på alla problem ringde jag min kära syster och väckte henne klockan tio på förmiddagen i strålande solsken och bad om pengar. I gengäld skulle jag sätta över 500 kr imorn.

Sen bar det av till skolan efter att ha ringt henne. Det tog väl en tjugo minuter max.
Efter att ha tillbringat 20 minuter i skolan ska jag til haga för att betala kryssningen. När jag kom dit träffar jag Pao och med gemensamma krafter söker vi efter de man ska betala till. Men utan framgång.
Vi beger oss till spårvagnarna och säger hej då. Genom att åka till haga på min lunchrast blir det klart ingen lunch.

Kommer till skolan igen, har psykologi och samhäll. Normalt sett slutar vi egentligen efter den lektionen men eftersom Johanna är värdelös i skolan har hon ett restprov i svenskan. Så hon försöker läsa igenom alla femtielva sidor man ska läsa. Det gick inte så jag gjorde provet, troligtvis ännu ett ig, och satte mig med mediaboken.
Jag hade nämligen ett prov Till klockan fem, ( Vid denna tidpunkt var klockan 15,20), så jag har gott om tid att läsa in 40 sidor på om tidningarnas historia och stadgar.  Jag har ju läst intressantare saker. Typ hur man installerar en stereo. 
Provet börjar, Johanna är förvirrad och yrar som vanligt på prov. 

Går från skolan vid 17,20 och är ärrad för livet. 
Jag kommer hem och blir till min fullständiga lycka medveten om maten som står på bordet när jag kommer hem! 
Ugnsgratinerad kyckling med ris och en mumsig sås som mamma vispat ihop!
Jag hade nämligen inte ätit en matbit på heeela dan. Bara druckit en sketen mugg vatten under mitt besök på haga. 

Hela historian slutar med att jag sitter vid min dator och återberättar allt ointressant stoff. 

Men det har iallafall vart en underbart solig dag :D

 
image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0