Enligt Granskningslagen

Enligt Granskningslagen skall en film eller ett videogram vara granskad och godkänd av Statens biografbyrå, innan den får visas vid allmän sammankomst eller offentlig tillställning.

Spännande saker som dessa jobbar jag tappert med och sliter för ännu ett G i mitt samlade betygsdokument.





Varje dag känns det som om jag går omkring märkt med "besvikelse" i pannan. Att folk ser att jag hatar skolan, att jag vill åka iväg, att jag behöver en paus från allt o alla. Eller inte alla kanske. Det finns de få utvalda jag kan tänka mig stanna kvar för. Men en vacker dag säger jag bara... En vacker dag ska jag rida iväg på en skinande sköldpadda mot solnedgången, utan mål eller pengar. För det är väl så livet ter sig? Att hanka sig fram i förhoppningen om att man kan äta sig mätt denna dag också, att inte dö, att få leva?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0